Η μπίρα κάνει καλό στην υγεία σου!

Η μπίρα κάνει καλό στην υγεία σου!
Print

Εάν σου αρέσει η μπίρα έχεις 6 λόγους για να παραγγείλεις ένα ποτήρι: κάνει καλό στην υγεία σου. Το λένε και οι επιστήμονες!

 

Τα συστατικά της μπίρας, όπως ο λυκίσκος, η βύνη και τα δημητριακά, παρέχουν αντιοξειδωτικά, βιταμίνες και μέταλλα στον οργανισμό σου. Σύμφωνα με έρευνες η μέτρια κατανάλωση μπίρας (ένα ποτήρι με 5% αλκοόλ ημερησίως για τις γυναίκες και δύο ποτήρια ημερησίως για τους άνδρες) προστατεύει την καρδιά και τα οστά, μειώνει τον κίνδυνο του διαβήτη τύπου 2 και βελτιώνει την ψυχική διάθεση. Επίσης:

 

1) Η μπίρα σου προσφέρει θρεπτικά συστατικά

Η μπίρα περιέχει 90% νερό και αποτελείται από διαλυτές ίνες και ιχνοστοιχεία όπως ασβέστιο, σίδηρο, μαγνήσιο, φώσφορο, κάλιο, νάτριο, ψευδάργυρο, χαλκό, μαγγάνιο, σελήνιο και πυρίτιο. Η μπίρα έχει επίσης ένα μοναδικό αντιοξειδωτικό προφίλ, λόγω της βύνης και του λυκίσκου που περιέχει. Η θρεπτική της σύνθεση εξαρτάται πάντα από τα συστατικά της.

 

2) Η μπίρα προστατεύει τα δόντια σου

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στην Biomedicine and Biotechnology διαπίστωσε ότι η μπίρα μπορεί να προλάβει αλλά και να κρατήσει μακριά την ανάπτυξη των βακτηριδίων από τα δόντια σου. Οι ερευνητές εξέτασαν τα αποτελέσματα των εκχυλισμάτων μπίρας στο στρώμα των βακτηρίων που σχηματίζεται, όταν τα δόντια μας είναι βρώμικα, και διαπίστωσαν ότι εμπόδισαν τη δραστηριότητα των βακτηριδίων. Η μπίρα παρεμποδίζει και την επικοινωνία μεταξύ των βακτηρίων, γεγονός που επιβραδύνει την ανάπτυξή τους.

 

3) Η μπίρα ενισχύει την υγεία των οστών

Το πυρίτιο που περιέχει η μπίρα είναι σημαντικό για την ανάπτυξη και υποστήριξη των οστών και των συνδετικών ιστών. Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στην Journal of the American Medical Association διαπίστωσε ότι οι μέτριοι πότες μπίρας είχαν 38% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν οστεοπόρωση από τους μη πότες, ενώ μια άλλη μελέτη που δημοσιεύτηκε στην Osteoporosis International διαπίστωσε ότι οι μέτριοι πότες είχαν 20% χαμηλότερο κίνδυνο να πάθουν κάταγμα στο ισχίο από όσους δεν έπιναν. Το πυρίτιο προστατεύει τα οστά. Οι μπίρες τύπου pale ale έχουν την υψηλότερη περιεκτικότητα σε πυρίτιο ενώ οι μπίρες χωρίς αλκοόλ, οι ελαφρές lager και οι μπίρες από σιτάρι τη χαμηλότερη.

 

4)  Η μπίρα ενισχύει την ψυχική σου υγεία

Η κατανάλωση μπίρας με μέτρο έχει επίσης ψυχολογικά οφέλη. Μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι μπορεί να συμβάλλει στη μείωση του στρες και την ένταση, και να αυξήσει τα συναισθήματα της ευεξίας.

 

5)  Η μπίρα κάνει καλό στην καρδιά

Αν και το κρασί δέχεται τα φώτα όταν πρόκειται για την υγεία της καρδιάς, ωστόσο η μέτρια κατανάλωση μπίρας είναι πολύ επωφελής για την καρδιά. Έρευνα του National Institute on Alcohol Abuse and Alcoholism ανέφερε ότι η κατανάλωση ενός ή δύο ποτών ημερησίως οδηγεί σε μείωση της καρδιοπάθειας κατά 40 έως 60%. Μια άλλη ανάλυση, που δημοσιεύτηκε στην European Journal of Epidemiology, διαπίστωσε ότι όσοι έπιναν καθημερινά ένα ποτήρι μπίρα είχαν 31% λιγότερες πιθανότητες να πάθουν καρδιακή προσβολή, εγκεφαλικό επεισόδιο ή καρδιακές παθήσεις από όσους δεν πίνουν καθόλου.

 

6) H μπίρα ενισχύει το μυαλό σου

Η μπίρα μπορεί να προστατέψει τον εγκέφαλό σου από τις νοητικές νόσους. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Σικάγο διαπίστωσαν ότι οι μέτριοι πότες μπίρας είχαν κατά 23% λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν νόσο Alzheimer και άνοια από όσους δεν έπιναν μπίρα. Μια άλλη εξήγηση: Η μπίρα φαίνεται να αυξάνει την καλή χοληστερόλη που βελτιώνει τη ροή του αίματος στον εγκέφαλο.

Τέλος, δυο ποτηράκια μπίρας μπορούν να σε κάνουν ξεφτέρι στο trivia! Σύμφωνα με μελέτη, τα άτομα που κατανάλωναν μπίρα έλυσαν πιο γρήγορα το γρίφο από όσους δεν έπιναν και είχαν 30% περισσότερες πιθανότητες να βρουν τη λύση.

 

Χώρος ζωής, σημείο φροντίδας  #carespotgr

TOP